Brněnské babylonské zmatení myšlenek
Radmila Hrdinová 2. prosinec 1998 zdroj Právo
…Babylon se odehrává v obdélníkovém prostoru, ze dvou stran sevřeném diváky (scéna Emil Konečný), který tak tak stačí k rozehrání invenční choreografie Vladimíra Kloubka, jež je nejcennější devizou inscenace..
…Soubor Městského divadla prokázal opět, že je dostatečně pohybově i pěvecky vybavený k provozování hudebního divadla tohoto typu, protože Mertova hudba klade zejména na pěvecký rozsah sólistů velké nároky…
Brněnský Babylon stojí na nové muzikálové generaci
Zdeněk A. Tichý 2. prosinec 1998 zdroj MF Dnes
… V oslnivé formě se představil soubor Městského divadla, jež zúročilo soustavnou práci s nastupující muzikálovou generací: Roman Vojtek coby Šamaš (alternuje Stano Slovák) zpívá a jen tak mimochodem skotačí zavěšen vysoko v provazech. Petra Jungmannová zvládla roli Harry (alternuje Jana Vaculíková) s razancí muzikálové hvězdy a proměny lásky do vražedné zloby odstínila nejen hlasem, ale i tancem. V postavě Matky, jejíž závěrečné sólo je nejpůsobivějším místem inscenace, se ve dvou premiérách představily Irena Budweiserová a Zora Jandová (třetí alternující je Monika Maláčová). Předností Budweiserové je ostřejší zpěv, zatímco projev Jandové je bohatší o herecké nuance. Výkon celého ansámblu pak semkla choreografie Vladimíra Kloubka…
Světová premiéra sklidila ovace
Václav Žalud 27. listopad 1998 zdroj Haló noviny
…Dlouhotrvající ovace sklidila v sobotu i v neděli na Prknech Městského divadla Brno světová premiéra muzikálu Zdenka Merty a Stanislava Moši Babylon v podání především mladých absolventů múzických škol. Mezi aplaudujícími byli představitelé ministerstva kultury, poslanci a senátoři….
K opeře blíž než k Babylonu
Jiří Černý 1. prosinec -1 zdroj Svět a divadlo
…Pokud věříte, že představení, které hned v první minutě vyvolá očekávání a mrazení, už nemůže klesnout do nudy, pak vám dá Babylon za pravdu. Neviditelná atavistická hudba osamělých úderů temně dopadá do malého elipsovitého prostoru, až po okraj naplněného zástupem v barvě pouštního písku a hereckých těl. Volné, hedvábné suknice, kalhoty, záda a tváře hlavních postav i chóru mají nejbližší diváci, sedící tentokrát ze dvou stran – v hloubce jeviště – na dosah ruky. Nad nimi se na lanech houpá Bůh slunce Šamaš, podobný pestrobarevným ptákům i mágovy elektrické kytary Jimimu Hendrixovi. Trochu božstvo, trochu pobavený komentátor mihotání odehrávajícího se pod ním, postava s odstíny Komtura i Papagena, posměšná, oslnivá i hrozivá…
…Tento Babylon není o touze vyrovnat se bohům, ale o touze po lásce. Mertova hudba je zvláště silná v milostných nápovědích, podávaných několika způsoby…
…Myslím, že Babylon je mimořádný tvůrčí čin, ostatně právě i svým postavením na pomezí muzikálu a současné opery.