Emil Konečný

Emil Konečný

Narodil se v roce 1948 v Opavě pro divadlo zahořel, až když vystudoval architekturu na Vysokém učením technickém v Brně. Profesi jevištního výtvarníka se vyučil v proslulém scénografickém ateliéru Josefa Svobody na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Od roku 1983 pracuje jako scénograf v brněnském divadle na Lidické ulici. Na svém kontě má dobrých sto čtyřicet inscenací, realizovaných jak na domovské scéně, tak v jiných divadlech českých (např. v Národním divadle v Praze, v brněnské Mahenové divadle aj.) i v zahraničních (např. ve Slovinsku či Německu). Z legendárních inscenací, na kterých se podílel v MdB jmenujme například tituly, které vytvořil pro režijní koncepci Stanislava Moši: Pravda o zkáze Sodomy, Sny svatojánských nocí, Manon Lescaut, Bastard, Cyrano z Bergeracu, Romeo a Julie, Babylon, Fame, Jesus Christ Superstar či Jakub a jeho pán. V posledních letech spolupracuje zjm. s Petrem Gazdíkem na Činoherní scéně vytvořil scénu pro komedie Jméno a Rodinný podnik či drama Anna Karenina a na Hudební scéně navrhl prostorové řešení pro muzikály Pískání po větru, Děsnej pátek, Big, Představ si… či Mamma Mia! aj. Jako architekt je jedním z autorů budovy Hudební scény MdB, dokončené roku 2004.

Newsletter

Divadlo podporují

Oblast hledání

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací