Německý herec a režisér, československý rodák Pavel Fieber vystudoval psychologii a následně herectví a režii v rámci semináře režiséra Maxe Reinhardta. Zároveň studoval zpěv na Akademii pro hudbu a výtvarné umění. Své první herecké angažmá získal ve Vídni v Theater der Courage a Theater im Centrum. Později působil jako herec a režisér např. v divadlech v Bonnu, Düsseldorfu, Berlíně, Karlsruhe, Salzburgu či v Brémách Vedle profesí režiséra a herce pak v 70. až 90. letech postupně působil jako ředitel Operní školy při Městské konzervatoři v Mainzu (1971-74), intendant v divadlech v Ulmu (1985-91), ve Falckém divadle v Raiserlauternu a jako generální intendant v Bádenském městském divadle v Karlsruhe (1997-2002). Od roku 2000 působí jako umělecký ředitel Luisenburgského festivalu ve Wunsiedelu. Jako režisér má Pavel Fieber za sebou kolem stovky inscenací činoherních, operních a muzikálových titulů. Z operních inscenací uveďme Bergova Vojcka, Bizetovu Carmen, Musorgského Borise Godunova či Mozartovu Figarovu svatbu. V činohře se Pavel Fieber představil jako režisér celé řady Shakespearových her, z klasického repertoáru inscenoval také např. Schillerovy Loupežníky. Při svém působení v divadle v Karlsruhe režíroval také řadu muzikálů a operet – nejslavnějšími byly jeho inscenace Bockovy-Harnickovy Anatěvky (Šumař na střeše, 1997), Wildhornovy-Manciniho-Briccusovy hudební komedie Victor/Victoria (1999), Evity Andrewa Lloyd Webbera (2000) nebo německé premiéry muzikálu Mack a Mabel (1998) s komisařem ze seriálu Místo činu Miro Němcem a Pavlem Fieberem v roli Macka. V Městském divadle Brno se představil jako režisér muzikálu Cabaret (2003).