Podobenství o skutečných hodnotách života
Vít Závodský 26. leden 1998 zdroj Týdeník Rozhlas
…Šťastná konstelace inscenačního týmu zrodila v Brně ambiciózní nastudování, které je oslavou divadelní magie při současném vědomí její odvrácené tváře. Dává neběžnou příležitost Polívkovu charakterotvornému herectví, a proto má bezpochyby postaráno o dlouhodobý divácký zájem…
Polívka zůstává hvězdou i ve hře klasického střihu
Zdeněk A. Tichý 11. prosinec 1997 zdroj MF Dnes
…Polívka si svým Keanem plně vychutnal platnost rčení Co tě nezahubí, to tě posílí. Ze setkání s klasickým textem vyšel beze skvrny pochybnosti na hereckém štítu a Městské divadlo získalo další hit v repertoáru…
Herec Kean se převtělil do Polívky
Jiří P. Kříž 8. prosinec 1997 zdroj Právo
…V Černínově inscenaci nepromítá Polívka vlastní problémy, jak už se traduje. On totiž je Keanem. Vytváří ho přímo v situacích, v atmosféře hry, v každém okamžiku. Je vybaven schopností ztotožnit se s postavou, a zároveň od ní udržet odstup, tlumočit i to, co o Keanovi víme až dnes a co interpretujeme. Jeho Kean vzbuzuje obdiv, závist, soucit, nenávist. A iluze, jež v umění je dáno vytvářet pouze divadlu…
Bolek hraje herce výtečně
Jan Trojan 6. prosinec 1997 zdroj Právo
…Polívka totiž hraje rozporuplnou postavu naprosto přesvědčivě, divák si obě výrazné herecké osobnosti lehce spojí… Hra se premiérovému obecenstvu o uplynulém víkendu velmi líbila, jistě také zásluhou autora hudby Miloše Štědroně.
Divadelní lesk a bída, pravda a klam
Jaroslava Suchomelová 3. prosinec 1997 zdroj Slovo
...Do titulní role obsadil Černín Boleslava Polívku, přesvědčen, že hereckou legendu musí ztělesnit představitel, který sám je již jistou legendou obklopen… Polívka se s bravurou pohybuje na hraně důstojnosti a ordinérnosti, suverénně pracuje s bezprostředně navazujícími momenty velikášství, sebeironie a prozření, postavu zvládá bezchybně i technicky…
Na Keana budou fronty diváků
Libuše Zbořilová 3. prosinec 1997 zdroj Rovnost
…K inscenaci se sešel tým tvůrců (režie Zdeněk Černín, scéna a kostýmy Jan Dušek, hudba Miloš Štědroň), který dal hercům velký prostor. Dušek volí pro divadlo na divadle jeho prostředek – oponu, jejíž pohyb dokáže vytvořit atmosféru velkoleposti. Zadní prospekt s obrazem hlediště vtahuje diváky do hry. I dalších scénografických prvků využívá režisér tak, aby překvapoval diváky. Otevřenost jeviště vůči hledišti nutí ke spoluúčasti, divadelní iluze je záměrně rušena. Její polaritu udržuje režie v rovnováze, na nudu není čas…
Karolína Stehlíková 3. prosinec 1997 zdroj Lidové noviny
Polívka je moravský Kean
,,…Polívkův Kean je mág s protáhlým vypointovaným hlasovým projevem (typicky nosově modulovaným), nonšalantními gesty a pohybem frajerské elegance. Zdařile mu sekunduje Zdeněk Junák coby král Jindřich IV. Je radost sledovat v poslední scéně oba rivaly, kterak plánují poslední velkolepý flám…“
Karolína Stehlíková, Lidové noviny, 3.12.1997
Polívka je moravský Kean
Karolína Stehlíková 3. prosinec 1997 zdroj Lidové noviny
...Polívkův Kean je mág s protáhlým vypointovaným hlasovým projevem (typicky nosově modulovaným), nonšalantními gesty a pohybem frajerské elegance. Zdařile mu sekunduje Zdeněk Junák coby král Jindřich IV. Je radost sledovat v poslední scéně oba rivaly, kterak plánují poslední velkolepý flám…
Kean IV. aneb Setkání dvou legend
Helena Spurná 1. prosinec -1 zdroj Svět a divadlo
…Nejšťastnější ruku měl režisér v obsazení role Keana, resp. role herce, který Keana představuje, a zdá se, že volba Bolka Polívky byla zcela bezděčná a spontánní, jako bývají ty nejlepší myšlenky, které člověka v nestřežených okamžicích napadají…