muzikál
Zhýralý král nebo zamilovaný mladík? Poslušný hrbáč nebo milující otec? Nevinná milenka anebo nešťastná oběť? Jedinečná adaptace slavného romantického příběhu... Král František I. se inkognito zamiluje do dcery svého dvorního šaška. Skupinka elitářských zhýralců ji pro pobavení unese, netušíc, že král se zamiloval právě do ní. Když Blanche zjistí, že muž, který se stal snem jejího života, je samotný král, nedokáže už hrát tuto hru, natož zabít v sobě skutečný cit k němu. Stává se z ní tragická hrdinka par excellance, stejně jako její otec, Triboulet, který se rozhodne pomstít dceřino zneuctění a zabít samotného krále.
Viktor Hugo, prozaik, básník a dramatik, je považován za jednu z nejvýznamnějších osobností období romantismu. Hru Král se baví uvedl v roce 1832. O dvacet let později použil toto dílo Guiseppe Verdi jako předlohu ke své opeře Rigoletto. V úpravě Romana Poláka dostává v inscenaci ND Bratislava velký prostor hudební složka, ať už jde o sólové písně, speciálně napsané pro konkrétní interprety, anebo o rozsáhlé taneční kompozice. Vznikla inscenace, která spojuje činohru se zpěvem i tancem a vytváří tak stylizované muzikálové dílo s pompézní estetikou.