známý příběh v atraktivním muzikálovém provedení, česká premiéra
Muzikál FANTOM od Mauryho Yestona a Arthura Kopita začal vznikat dříve než známější Fantom opery od Andrewa Lloyd Webbera, konkrétně už na začátku 80. let. Producent Ken Hill přišel s nápadem na muzikálovou adaptaci Lerouxova románu a Kopit s Yestonem na ní začali pracovat. Nicméně v roce 1984 oznámil Andrew Lloyd Webber, že pracuje na vlastní verzi, a s podporou silného produkčního týmu včetně Camerona Mackintoshe vznikl slavný titul stojící na pomezí muzikálu a opery. FANTOM měl tak nakonec premiéru až pět let po londýnském Lloyd Webberově díle v Houstonu v roce 1991 a od té doby se pravidelně hraje po celém světě.
Román Fantom opery (Le Fantôme de l'Opéra) napsal Gaston Leroux a poprvé vyšel v roce 1909 jako příběh na pokračování v novinách Le Gaulois. Knižně byl publikován v roce 1910. Leroux tvrdil, že příběh, v němž se mladá talentovaná zpěvačka musí rozhodovat mezi soucitem k jednomu a láskou k druhému muži, vychází ze skutečných událostí, například z existence tajných katakomb pod Opérou Garnier a z legendy o „tajemném muži s maskou“. Román stejně jako jeho několikerá divadelní zpracování kombinuje gotický horor s romantickým příběhem a detektivkou.
Americká verze známého příběhu o znetvořeném géniovi, který žije ukryt před světem v útrobách pařížského operního domu a nešťastně se zamiluje do sopranistky Christine, se více soustředí na psychologickou stránku postav a bývá proto často označována za lepší než zpracování Lloyd Webbera. Diváci tak mají díky tomuto zpracování šanci blíže pochopit známé postavy a zároveň nejsou ani ochuzeni o krásné melodie. Brněnské publikum koneckonců zná Mauryho Yestona jako autora dalších oblíbených titulů (TITANIC, Nine a Grand Hotel).
Zažijme tedy neobyčejný příběh Fantoma, jak jsme ho dosud neznali! Maury Yeston a Arthur Kopit přinášejí dojemnou verzi slavné legendy se strhující hudbou a nádhernými melodiemi, které nás pohltí v muzikálu plném emocí, lásky a naděje. V české premiéře uvedeme FANTOMa na Hudební scéně v režii Stanislava Moši.