Stalo se již dobrým zvykem, že na začátku ledna vyráží brněnský tým pod vedením režiséra Stanislava Moši předvést svůj um do německého Ingolstadtu. Dlouholetá úspěšná spolupráce Městského divadla Brno a Stadttheatru Ingolstadt pokračuje i v roce 2024, neboť ve čtvrtek 4. ledna 2024 zde ve velkém sále proběhla místním publikem nadšeně přijatá premiéra komorního hudebního dramatu Spatz und Engel, které je pod názvem Vrabčák a anděl od své premiéry v roce 2015 stále i na repertoáru Městského divadla Brno a každá z jeho repríz bývá pravidelně zcela vyprodána.
Inscenaci v německém jazyce nazkoušelo mezinárodní herecké obsazení v průběhu prosincových dní v prostorách Městského divadla Brno, kde také vznikly kostýmy Andrey Kučerové a scéna Christopha Weyerse doplněná pro dané účely o nové prvky i od scénografa Petra Hlouška. Okouzlující Edith Piaf skvostně ztvárnila Holanďanka Heleen Joor a podmanivou Marlene Dietrich suverénně ztělesnila Švýcarka Sylvia Heckendorn. Jejich chytré, vtipné i mrazivé dialogy vyvolávaly smích i dojetí, jež střídal bouřlivý aplaus po pěveckých číslech, která vždy zazněla ve svých originálech – tedy ve francouzštině, angličtině i němčině. Hned v několika vedlejších rolích se dále objevil Němec Bosse Vogt a svých vedlejších vícerolí se v původní jazykové předloze skvěle zhostili také členové hereckého souboru Městského divadla Brno – Zuzana Holbeinová, Barbora Remišová a Robert Jícha. Kompletně české bylo též osazenstvo na jevišti stále přítomné kapely, v níž pod vedením dirigenta a klavíristy Tomáše Küfhabera divákům hráli Jana Zumrová (flétna), Lubor Pokluda (klarinet a saxofon), Petr Sládek (baskytara), Ondřej Zámečník (akordeon) a Tomáš Cvejn (bicí).
Inscenace měla světovou premiéru v roce 2014 ve vídeňském Burgtheatru. Autoři Daniel Große Boymann a Thomas Kahry napsali podle námětu Davida Winterbergera strhující příběh dvou královen světového showbyznysu – Edith Piaf a Marlene Dietrich. První si svět podmanila svým zpěvem, dojemným životním příběhem a nenápadným zjevem, druhá okouzlovala svou krásou, elegancí, uhrančivým pohledem a byla jednou z prvních evropských, respektive německých hereček, která se dokázala prosadit v Hollywoodu. První celý život touží po opravdové velké lásce a novému citu vždy maximálně propadá, ta druhá střídá muže (a snad i ženy) jako kabáty a nezastírá svůj cynický pohled na romantiku. První umírá vysílením v sedmačtyřiceti letech, celá Francie pro ni truchlí, druhá se dožívá úctyhodných devadesáti let, ale rodné Německo ji považuje za zrádce. Jsou natolik rozdílné, ale přitom dokážou najít společný rytmus, společná témata, a dokonce i společnou lásku. Divadelní hra, která má formu činohry s písněmi, sleduje životní osudy obou žen v podstatě dokumentárním způsobem. Diváci se stávají svědky skutečných událostí, ale samozřejmě také mnoha situací, které se odehrály v soukromí obou dam a jejich historická skutečnost je tedy jen pravděpodobná. Ačkoliv je příběh založen na mnoha faktech a opravdových postavách, funguje zároveň i jako univerzální drama o lásce, přátelství a nekompromisním osudu.
Premiérové obecenstvo bylo provedením daného příběhu naprosto uchváceno a ihned po doznění posledních tónů povstalo a odměnilo inscenaci, její tvůrce i účinkující dlouhotrvajícím potleskem vestoje.
Další dvě reprízy inscenace Spatz und Engel uvede Stadttheater Ingolstadt ještě 5. a 6. ledna 2024 a brněnští diváci se na oblíbený kus Vrabčák a anděl mohou znovu těšit v repríze 25. ledna 2024 na Činoherní scéně Městského divadla Brno.