Pretty Woman

Pretty Woman

  • Žánr Muzikál
  • Scéna Hudební scéna
  • Premiéra11. září 2021
  • Délka představení3:00 hod.
  • Počet repríz19
  • Cena 730 - 780 Kč

romantický muzikál, česká premiéra

Pohledná, milá a chytrá dívka z velmi chudých poměrů se setká s bohatým, okouzlujícím, ale trošku snobským mužem. Ačkoli je dělí propastné společenské rozdíly, zamilují se do sebe a jeden druhého změní. Tentokrát se nejedná o pohádku o Popelce, ale jde o příběh, který je stejně oblíbený a všeobecně známý. Stačí snad jen dodat, že hlavní postavy této romantické love story se jmenují Vivian a Edward, ona je prostitutka a on businessman, a už se každému vybaví film z roku 1990, ve kterém zazářili Julia Roberts a Richard Gere. Americká filmová komedie režiséra Garryho Marshalla je bezpochyby jedním z nejoblíbenějších snímků devadesátých let, byť vznikla na jejich začátku. S rozpočtem 14 miliónů dolarů a výdělkem 463 miliónů patří i mezi kasovní trháky a Julii Roberts přinesla nejen Zlatý glóbus, ale nastartovala i její hvězdnou kariéru.

V roce 2014 se autor filmového scénáře J. F. Lawton rozhodl spolu s režisérem Marshallem upravit oblíbený příběh pro jeviště. Ačkoli Marshall během příprav zemřel, producenti v práci i dále pokračovali s přesvědčením, že by si to tak Garry přál. Aby mohl vzniknout titul pro hudební divadlo, oslovili Bryana Adamse a Jima Vallance k napsání hudby a písní, které byly do příběhu přidány. Tito muzikanti byli vybráni pro jejich zakotvení v devadesátých letech, ve kterých je příběh silně zakořeněn a jejichž atmosféru tak skvěle popisuje. A tak měl v roce 2018 premiéru muzikál Pretty Woman v Chicagu, odkud se záhy přesunul na Broadway a na jaro roku 2020 se chystá i jeho londýnská premiéra. Je fantastické, že tak záhy jej v české premiéře může v režii Stanislava Moši nabídnout divákům i naše divadlo!

Upozornění: V představení se používají tabákové výrobky.

Ve veřejných prostorách Městského divadla Brno se samozřejmě nekouří. V případě užití tabákových výrobků na jevišti v rámci předepsané herecké akce jde o umělecké dílo, které požívá ochranu nedotknutelnosti ve smyslu autorského zákona. Cigareta je tak považována za rekvizitu. Používání cigaret, a to i elektronických, v již zrealizovaných představeních je považováno za umělecký efekt, který zatím nelze jinak nahradit. Nejedná se o kouření cigaret či dalších tabákových výrobků, ale o umělecké ztvárnění této činnosti.

Autor

  • Garry Marshall
  • Jonathan Frederick Lawton
  • Bryan Adams
  • Jim Vallance

Asistenti režie

  • Jan Brožek, Stanislav Slovák

Překlad a klavírní výtah

  • Zdeněk Bartoš

Kostýmy

  • Andrea Kučerová, Adéla Kučerová

Dramaturg

Scéna

  • Christoph Weyers

Hudební nastudování a dirigenti

  • Dan Kalousek, Josef Javora

Sbormistr

  • Dan Kalousek

Korepetice

  • Monika Jakubíčková, Jaroslava Michalíková

Choreografie

  • Michal Matěj

Asistent choreografie

  • Hana Kubinová

Úprava hudebního aranžmá

  • Daniel Kyzlink

Umělecký záznam a střih představení

  • Dalibor Černák

Zvuková režie

  • Michal Hula

Zvuková supervize

  • Jiří Topol Novotný, Petr Gazdík

Světelná režie

  • David Kachlíř

Plakát

  • Petr Hloušek, Tino Kratochvil

Produkce

  • Zdeněk Helbich

Vivian

Happyman - Pan Thompson a další

Angel - pasák, Manekýn 1., Číšník/Tanečník 1., Holister - manažer v butiku, Digby, Návštěvník opery 1., Jason-právník

Narkoman, Manekýn 2., Číšník/Tanečník 2., Prodavač 1., Senátor Adams, Uvaděč v opeře, Návštěvník opery 2.

Turista, Murry - detektiv, Manekýn 3., Číšník/Tanečník 3., Prodavač 2., Bohatý člověk 1., Návštěvník opery 3.

Portýr, Carlos - pasák, Manekýn 4., Číšník/Tanečník 4., Fred - právník, Prodavač 3., Bohatý člověk 2., Návštěvník opery 4.

Opilec, Manekýn 5., David Morse, Alfredo - oper. pěvec

Domácí, Vrchní v restauraci Voltaire, Bohatý člověk 3., Bob - právník

Hippie, Manekýn 6., Číšník/Tanečník 5., Prodavač 4., Bohatý člověk 5., Návštěvník opery 5.

Starší muž, Bohatý člověk 6.

Turistka, Amanda - prodavačka I., Greta

Hippie, Manekýnka 1., Číšnice/Tanečnice 1., Mary Pat - prodavačka II., Gwen, Návštěvnice opery 1.

Prostitutka, Manekýnka 2., Číšnice/Tanečnice 2., Mary Francis - prodavačka II., Bohatý Lady 1., Návštěvnice opery 2.

Narkomanka, Susan - býv. přítelkyně, Manekýnka 3., Scarlett - zpěvačka, Prodavačka II.

Rachel - prostitutka, Manekýnka 4., Číšnice/Tanečnice 3., Bohatý Lady 2., Návštěvnice opery 3.

Jane - Prostitutka, Manekýnka 5., Číšnice/Tanečnice 4., Mary Kate - Prodavačka II., Bohatá Lady 3., Návštěvnice opery 4.

Žena bez domova, Manekýnka 6., Číšnice/Tanečnice 5., Prodavačka II., Bohatá Lady 5., Návštěvnice opery 5.

Starší dáma, Zrzavá Marie, Erica - prodavačka I., Bohatá Lady 5., Carlie - prostitutka

Bohatá Lady, Violetta (opera)

Pohádková lehká děva na brněnském jevišti nezklamala

Jana Soukupová 13. září 2021 zdroj MF Dnes

Městské divadlo má ve své nabídce další nezpochybnitelný muzikálový hit. (…) Třicet let starý filmový příběh o chudé prostitutce Vivien, která okouzlí a polidští novodobého boháče Edwarda, jenž ji vytrhne z její všestranné bídy, funguje dnes stejně jako před lety. A v profesionálně dokonale odvedeném představení, které na brněnské Hudební scéně MdB kopíruje vše účinné z filmu (včetně většiny scén i kostýmů), působí – zkrátka pohádkově.

Až freneticky nadšené premiérové publikum tenhle nijak hlubokomyslný, ale tolik útěšný příběh každopádně vrcholně ocenilo. A bylo by neupřímné říci, že nespravedlivě. Naopak. Premiérová Vivian Světlany Janotové i Edward Petra Štěpána dokázali, že zůstávají zcela spolehlivými matadory zdejší muzikálové scény. A zvláště živý výkon podali Kristýna Daňhelová ve vděčné roli zkušenější prostitutky Kit i maximálně uvolněný Robert Jícha v několikanásobné úloze osudového hybatele příběhu. Nezklamalo však ani nic dalšího včetně ostatních aktérů nebo orchestru.(…)

Pretty Woman po roce září také v Brně

Luboš Mareček 12. září 2021 zdroj www.mestohudby.cz

Českou premiéru broadwayského muzikálového hitu Pretty Woman včera zažili návštěvníci Městského divadla Brno. Inscenace v režii Stanislava Moši v tomto divadelním zpracování slavného filmového trháku zdůraznila jeho přednosti. Do přestávky se divák v tomto příběhu o novodobé Popelce ponejvíce královsky směje a baví, ve druhé půli je potom rýsovaná zejména jímavost a lyričnost celého titulu. (…)

Režisér brněnské inscenace a ředitel Městského divadla Brno Stanislav Moša, který měl možnost zhlédnout titul autorů Garry Marshalla, Jonathana Fredericka, Lawtona, Bryana Adamse a Jima Vallanceho už v Chicagu, připravil svižnou tříhodinovou inscenaci, v níž se divák střídavě směje i dojímá. Tady není možné kalkulovat s překvapováním hlediště, které důvěrně celou love story a také mnohé výjevy z ní už tři desetiletí důvěrně zná. V této inscenaci musí být divák zasažený kvalitou nastudování: bravurně odehranou i zazpívanou hudbou a špičkovým muzikálovým herectvím. A tím vším brněnská inscenace v retro stylu roku 1990 disponuje.

Hudebnímu nastudování Dana Kalouska, který premiéru také dirigoval, lze vytknout máloco. Všechny písničky mají ražbu devadesátých let a hudební projev Briana Adamse je nevtíravý a posluchačsky velmi srozumitelný i přístupný. Převažuje tady kombinace žánrů jako je pop a rock. A diváka možná mile překvapí, že se hudební polohy inscenace nakrátko stočí také k jazzu a klasické opeře a v jednom momentě se tyto naoko nesourodé žánry dokonce prostupují. Možná lze prozradit, že ústřední melodie z filmu v samotném příběhu nezazní jen v polovině představení publikum zachytí její názvuk. Divák ale o Pretty Woman nepřijde a celé téma zazní až při děkovačce, jak to předepsali autoři. (…)

Většina rolí je alternovaných, v prvním premiérovém obsazení se v hlavní rolích uvedli Svetlana Janotová a Petr Štěpán. Je potěšitelné, že nijak neimitují své slavnější americké kolegy z filmu. Janotová dokáže rozehrát vtípek, ani jako oražená prostitutka nepřekračuje hranici vkusu a její pěvecká sólová čísla s táhlými zakončeními jsou požitkem pro uši. V inscenaci má dobře vybalancovanou polohu přidrzlé holky z ulice a sexuální služebnice do podoby spanilé labutě, která našla svoji hrdost, duši, cenu a konečně i ženicha. Toho suverénně hraje Petr Štěpán, na jehož výkonu lze cenit, že nepředvádí jen do mamonu zahleděného bonvivána, ale také bez cukrkandlové pachutí zvládne proměnu do hromotluka uvědomujícího si význam a cenu lásky.

Jak již jsem uvedl, mile mě v této přece jen nasládlé limonádě, překvapily skvěle rozehrané valéry komiky a humoru. Ve vedlejších rolích se v tomto směru opravdu velmi blýskli Kristýna Daňhelová, Robert Jícha a Daniel Rymeš. Toto trio (které místy vydatně šlape na paty hlavním představitelům) přináší ve svých rolích na jeviště výtečný humor. Rymešovo taneční číslo s Jíchou budí oprávněné salvy smíchu, prvně jmenovaný herec v roli hotelového pikolíka skvěle pracuje s gestikou, mimikou a komplexním tanečním projevem. Daňhelová v roli ofrklé šlapky Kit si hlediště získá mimořádným pěveckým projevem s působivě vystavěnými a interpretovanými feelingovými polohami. Dokáže i v malé replice udělat vtip a herecky jej jakoby mimoděk hodit vděčnému publiku.

K těmto individuálním projevům připočtěte naplno rozehraná sborová čísla a zdatnou taneční i pěveckou company a v úhrnu máte zdařilou hudebně lyrickou komedii, která divákům nabídne vše, za čím na muzikály chodí. Brněnská Pretty Woman se prostě i s roční odstávkou povedla a divadlo na Lidické ulici má vděčný a zřejmě i dlouho vyhledávaný, veselý stejně jako jímavý muzikálový hit.

Newsletter

Divadlo podporují

Oblast hledání

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací